חדשות

טיפול תרופתי משפר הישגים אקדמיים בחולי ADHD (מתוך JAMA Psychiatry)

09/07/2017

 

חולים עם הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות (ADHD או Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder) סובלים לעיתים קרובות מהישגים אקדמיים ירודים, אך ממחקר חדש עולה כי טיפול תרופתי עשוי להביא לשיפור בהישגים אלו.

 

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את הקשר בין טיפול בתרופות ל-ADHD ובין ההישגים בבחינות כניסה ללימודי השכלה גבוהה בחולי ADHD.

 

מחקר העוקבה כללה 61,640 משתתפים עם אבחנה של ADHD בין 1 בינואר, 2006 ועד 31 בדצמבר, 2013. החוקרים ערכו השוואה בין ציוני הבחינות כאשר החולים נטלו את הטיפול התרופתי ל-ADHD ובין הציונים שקיבלו כאשר לא נטלו את הטיפול.

 

מדגם המחקר כלל 930 משתתפים (493 גברים, גיל ממוצע של 22.2 שנים), שהשלימו מספר בחינות כניסה (2,524) ונטלו לסירוגין טיפול תרופתי ל-ADHD. מהנתונים עולה כי ציוני הבחינות היו בממוצע גבוהים ב-4.80 נקודות במהלך התקופות בהן נטלו את הטיפול התרופתי, בהשוואה לתקופות בהן לא נטלו את הטיפול. קשר דומה תועד בין טיפול בתרופות להפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות ובין ציוני הבחינות זוהה בניתוחים סטטיסטיים נוספים.

 

החוקרים כותבים כי חולי ADHD זכו לציונים גבוהים יותר בבחינות כניסה למוסדות השכלה גבוהה במהלך תקופות בהן נטלו את הטיפול התרופתי, בהשוואה לציונים שהשיגו בתקופות בהן לא נטלו את הטיפול הנ"ל.

 

JAMA Psychiatry. Published online June 28, 2017

 

לידיעה במדסקייפ

מידע נוסף לעיונך

© e-Med 2024 | כל הזכויות שמורות
שתף מקרה קליני