חדשות

חשיפה חוזרת להרדמה כללית מעלה את הסיכון להפרעות קשב ולמידה (Anesthesiology)

03/10/2017

 

ממצאים חדשים שפורסמו בכתב העת Anesthesiology מעידים כי בילדים עם חשיפה חוזרת לטכניקות הרדמה מודרניות סיכון מוגבר להתפחות הפרעות קשב ולמידה. עם זאת, החוקרים מדגישים כי למרות הקשר שתואר במחקר, אין הוכחה כי ההרדמה היא הגורמת להפרעות אלו.

 

מחקר העוקבה הרטרוספקטיבי כלל ילדים שנולדו במיניסוטה בין 1996 עד 2000. ניתוח סטטיסטי כלל התאמת ילדים עם היסטוריה של הרדמה כללית לפני גיל שלוש שנים וילדים ללא היסטוריה של הרדמה כללית. התוצאים נבחנו על-בסיס הרשומות הרפואיות ורשומות בתי הספר וכללו מוגבלויות למידה, הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות ומבחנים להערכת יכולות קבוצתיות והישגים.

 

מדגם המחקר כלל 116 ילדים עם חשיפה חוזרת להרדמה כללית, 457 משתתפים לאחר הרדמה אחת בעברם ו-463 ילדים ללא היסטוריה של הרדמה כללית. מניתוח הנתונים עלה כי חשיפות מרובות, אך לא חשיפה יחידה להרדמה כללית, לוו בעליה בשכיחות הפרעות למידה והפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות (יחס סיכון להפרעות למידה של 2.17). היסטוריה של מספר הרדמות כלליות בעבר לוותה בירידה ביכולת קוגניטיבית ובהישגים אקדמיים. חשיפה יחידה לוותה בירידה מתונה בהישגי קריאה ושפה, אך לא נקשרה עם יכולת קוגניטיבית.

 

ממצאי המחקר מעידים על קשר בין חשיפה חוזרת להרדמה כללית בילדים ובין הפרעות קשב ולמידה, אם כי אין הוכחה כי מדובר בקשר סיבתי.

 

Anesthesiology. 2017;127(2):227-240. 

לידיעה במדסקייפ

מידע נוסף לעיונך

© e-Med 2024 | כל הזכויות שמורות
שתף מקרה קליני