חדשות

מוזיקה עשויה לשפר קישוריות במוחות של ילדים עם אוטיזם (Translational Psychiatry)

01/12/2018

 

מוזיקה עשויה לסייע בשיפור כישורי התקשורת החברתית של וכן קישוריות בין אזור השמיעה והאזור המוטורי במוחות ילדים עם הפרעות מהספקטרום של אוטיזם, כך עולה ממחקר הדמייתי חדש, שתוצאותיו פורסמו ב-Translational Psychiatry.

 

החוקרים כותבים כי למרות רמזים להשפעה החיובית של מוזיקה בחולים עם הפרעות מהספקטרום של אוטיזם, אין הוכחות מדעיות התומכות בתועלת של מוזיקה. במסגרת המחקר הנוכחי הם בחנו את התוצאות הנוירו-התפתחותיות של טיפול במוזיקה, בהשוואה לקבוצת ביקורת, על כישורי תקשורת חברתית וקישוריות מוחית בילדים בגילאי בית-ספר.

 

מדגם המחקר כלל 51 ילדים בגילאי 6-12 שנים עם אבחנה של אוטיזם, אשר חולקו באקראי לטיפול במוזיקה (26 ילדים) לאורך 8-12 שבועות, או לקבוצת ביקורת (25 ילדים). ההתערבות כללה שימוש בשירים ומקצבים המכוונים לכישורי תקשורת חברתית. קבוצת הביקורת כללה התערבויות התנהגותיות תואמות שהתמקדו בתקשורת חברתית.

 

מדדי הקישוריות בין האזור השמיעתי והאזור התת-קורטיקאלי היו גבוהים יותר בקבוצת ההתערבות, בהשוואה לקבוצת הביקורת (z=3.94, p<0.0001), כמו גם בין האזור השמיעתי והאזור המוטורי (Z=3.16, p<0.0001).

באזור השמיעה והראיה, בו לעיתים קרובות קיימת קישוריות-יתר בחולים עם אוטיזם, החוקרים מצאו כי הקישוריות הייתה נמוכה יותר בקבוצת ההתערבות, בהשוואה לקבוצת הביקורת (z=4.01, P<0.00001).

 

החוקרים מדווחים כי זיהו קשר בין הקישוריות המוחית לאחר-התערבות בקבוצת ההתערבות ובין שיפור בכישורי התקשורת של הילדים (z=3.57, p<0.0001).

 

ממצאי המחקר מספקים את העדות הראשונה לכך שטיפול במוזיקה לאורך 8-12 שבועות עשוי להביא לשיפור בכישורי תקשורת חברתית ובקישוריות התפקודית במוח של ילדים עם אוטיזם. מממצאים אלו תומכים בהשלמת מחקרים נוספים להערכת התערבויות המבוססות על-מוזיקה באוכלוסיות אלו.

 

Translational Psychiatry

 

לידיעה במדסקייפ

מידע נוסף לעיונך

© e-Med 2024 | כל הזכויות שמורות
שתף מקרה קליני