חדשות

עדשת wavefront תוך אוקולרית עולה על עדשה רגילה עבור נהיגת לילה במבוגרים

28/11/2003

 

חוקרים שהשוו שני סוגים של עדשות תוך אוקולריות מדווחים כי עדשות מסוג wavefront-corrected מביאות לזמני תגובה טובים יותר מאשר עדשות רגילות, בנבדקים מבוגרים שמבצעים סימולציה של נהיגת לילה. עדשות wavefront מתקנות עיוותים ספריקליים ומגדילות את הרגישות לניגודיות, שחשובה במיוחד בתנאים דלי אור או ערפיליים.

 

לצורך המחקר גויסו 29 חולים בהם הותקנה עדשה wavefront corrected מסוגTecnis Z9000 בעין אחת ועדשה רגילה מסוג SA60AT בעין השנייה. חלוקת העדשות היתה אקראית ודו-סמויה. חדות הראיה נבדקה בעזרת לוחות מקובלים ונעשה שימוש בסימולטור נהיגה המאושר על-ידי ה-  FDA להדמיית נהיגת לילה ובודק את מרחק התגובה בזיהוי תמרורים וסכנות בכביש.

 

החוקרים מצאו הבדל משמעותי במרחק הדרוש לזיהוי העצמים בכביש כאשר נעשה שימוש בעדשות wavefront לעומת העדשות הרגילות. יתרונם של הראשונות היה מובהק סטטיסטית במספר מצבי סימולציה. הבדל בולט הודגם במהירות נסיעה של 55 mph כאשר מרחק הזיהוי עלה מ- 441 רגל בממוצע עם העדשה הרגילה, ל- 486 רגל עם העדשה המתקנת.

 

פנל מומחים לבטיחות תחבורתית כונס כדי להעריך את משמעות הממצאים לגבי נהיגה אמיתית. המומחים העריכו כי עדשת ה- wavefront הביאה לשיפור משמעותי, גדול אף יותר מהשיפור במרחק הבלימה בעקבות התחלת השימוש באור בלימה שלישי.

 

בביקורת על המחקר נאמר כי יש לבדוק אם לגודל האישון לא היתה השפעה חשובה על התוצאות וכי יש צורך בהערכה נוספת של איכות הסימולציה ושל התוצאות ארוכות הטווח של השימוש בעדשה.

 

המחקר מומן בידי חברת Pfizer, יצרנית עדשת ה- wavefront.

 

 

 

AAO 2003 Annual Meeting: Free Papers. Presented Nov. 18, 2003.

 

לידיעה במדסקייפ

 

מידע נוסף לעיונך

© e-Med 2024 | כל הזכויות שמורות
שתף מקרה קליני