מאמרי מערכת

לגדול למרות הכלכלה/סקירת מאמר ע'י ד''ר ספי פורת, עורך מדור רפואת שיניים

04/11/2009

 Levin RP ,  סקירת מאמר שהתפרסם ב  Dentistry Today

המצב הכלכלי הנוכחי מביא לביטולי תורים ודחיית טיפול על ידי מתרפאים. לאור זה, קשה לראות כיצד מרפאה יכולה לגדול אלא אם כן היא מוסיפה עוד שעות עבודה. למרות זאת יש דברים שניתן לעשות כדי להביא מרפאה להצלחה בהווה ובעתיד.

להתגבר על מחסומים מנטאליים

לאחר 15 או 20 שנה, רוב רופאי השיניים מגיעים למצב שמרפאתם מפסיקה לגדול ומגיעה לפלאטו . גם רופאי שיניים מצויינים, המחוייבים למתרפאים שלהם ולשרות מקצועי ואיכותי, יכולים להישחק על ידי בעיות היומיום ואין להם זמן ואנרגיות לחשיבה אסטרטגית של שינוי. בנוסף לזאת הם ניצבים כיום בפני מצב כלכלי גרוע כפי שלא היה שנים.

על רופאים כאלה להפסיק להסתכל על החסמים, ולפתוח את מחשבתם להצבת יעדים ולצמיחת המרפאה. ברגע שיש מטרה, חזון ומוטיבציה להגדלת הכנסות המרפאה ללא הוספת שעות, אפשר לבדוק בשיקול דעת מה עוצר את הגדילה. בדרך כלל אותן שיטות שסייעו להם להגדיל את העסק, הן אלה שעוצרות אותם כיום, ויש לשנותן.

שינוי השיטות

הצלחה אולטימטיבית של מרפאה מבוססת על שינוי מוחלט של יומן הפגישות.

נוסחאות מתמטיות קובעות מה לעשות בכל יום. פרוצדורות עם פרודוקטיביות גבוהה מתוכננות לשעות הבוקר בהן הצוות נמרץ יותר. שעות אחר הצהריים נשמרות לפרוצדורות קטנות וייעוצים. שינוי זה דורש מהרופא לעשות אנליזה של השירותים הניתנים,השלכות לעתיד ואת הדרכים הטובות ביותר לאופטימיזציה של הטיפולים.

השיננית מביאה ל25% מהתפוקה של מרפאה ממוצעת, אך ניתן להגדילה על ידי הרחבת השירותים שלה אל מעבר ל"שיניים נקיות" בלבד. שירותים נוספים יכולים להיות טיפול פריודונטי , הלבנה, אפליקצית פלואוריד למבוגרים, בדיקה לאבחון סרטן חלל הפה וטיפול אנטיביוטי פריודונטאלי. בנוסף, על השינניות להגדיל את תפוקת הטיפולי של הרופא על ידי הפניה חוזרת אליו. זה אומר אבחון והצבעה על בעיות כוללות ומורכבות.

שתי אסטרטגיות אלה יכולים להגדיל במידה ניכרת את עבודת השיננית.

שירות לקוחות הוא תחום נוסף שניתן לשפר. השירות צריך להיות יוצא דופן ולא סטנדרטי.  תזכורות טלפוניות, יוזמות ספציפיות להפניה מגורמים חיצוניים ומחירים מוזלים למוצרי הגיינה אוראלית ביתיים הם דוגמאות ספורות. המטרה היא יצירת חוויה חיובית לכל מתרפא  כל הזמן – אלה דורשים מהרופא לפתח שיטה סטנדרטית שיכולה לחזור על עצמה כל יום כרוטינה.

 קשר טוב עם המרפאה - מתרפא קואופרטיבי

יש ללמד את המתרפאים על טיפול מקיף ורפואת שיניים קוסמטית, על שתלים וסגר בצורה שמעודדת אותו לשאוף ולרכוש שירותים אלה.במקום להתמקד על מכירה למתרפא, על הרופא והשיננית לשתף פעולה בטיפול מקיף ולעודד מתרפאים להיות שותפים לתהליך. מקרים מורחבים כאלה מעלים את תפוקת המרפאה .

לכל מרפאה יש פוטנציאל גדילה, אפילו בסביבה כלכלית מאתגרת.

צמיחה אמיתית דורשת שינוי בצורה בה המרפאה מתנהלת, מכיוון שהמצב הקיים לא יביא אותה. אנו צריכים לחשוב על מה לעשות ואיך לעשות אותו יותר טוב, כך שכשהכלכלה תתאושש, נהיה ממוצבים להצלחה.

הערת העורך : תפקידי וסמכויות השיננית בארץ שונים בארה"ב, אך עדיין ניתן לשתף אותה בתהליך הפיכת המתרפא לשותף לדרך יותר מאשר לקוח.

סיכום – ספי פורת

Levin RP: Can you grow in this economy? Dentistry Today April 2009

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

© e-Med 2024 | כל הזכויות שמורות
שתף מקרה קליני