מאמרי מערכת

הופעת אורח של ריטה או נינט בכנס מקצועי יכולה להיות נחמדה ומוסיפה...אבל מה עם הסיקור והתיעוד האינטרנטי של המפגש המקצועי ? נקודות למחשבה/מאת בעז גנזבורג, עורך שיווק ומנהל

18/05/2008

האמת היא שבעידן של YOUTUBE ושל אלפי האתרים של שיתוף קבצים ותמונות ברשת -  כבר חשבנו שרשימה כזו תהיה מיותרת...חשבנו שכאשר משפט כמו "אם אתה לא ברשת...אתה לא קיים" הפך להיות קונצנסוס, כאשר אפילו תכניות וערוצי הטלויזיה הפופולארים ביותר משקיעים בקמפיינים שמזמינים את הקהל לאתרי האינטרנט של אותם ערוצים ....שלכתוב שוב על המשמעות והחשיבות של כל מי שעוסק בתקשורת ובשיווק להיות עם נוכחות אינטרנטית זה כבר נדוש, ידוע וברור....אבל ...כמה  "case studies " שהתרחשו בימים האחרונים שכנעו אותנו שיש בכל זאת מקום לכך...

במקרה אחד, קיבלנו פנייה מחברה העוסקת בארגון כנסים שלה נסיון רב שנים בשיתוף פעולה עמנו, שיתוף פעולה שבו כנסים שהחברה מארגנת עולים גם לאתר כהרצאות מולטימדיה, וידאו וכד'. "תשמע" אומרת לי מנהלת אחת הפרוייקטים "פנתה אלינו מנהלת המוצר שלה אנו מארגנים כנס וביקשה שנוסיף לפרוייקט גם צילום בוידאו. מייד הצעתי לה שאם כבר מצלמים כדאי לעשות זאת בשיתוף פעולה עמכם כך שהכנס המדעי החשוב הזה גם יופיע באתר.." אכן מחשבה נכונה והגיונית. אך מסתבר שבגלל פער קטן מאוד בין עלות  צילום "סתם" (שכן מה יעשו בסופו של דבר עם סרט הצילום ? ..יקרינו להנאת החבר'ה באחת מישיבות הצוות ...? ) לבין עלות שכוללת הצגה מקצועית של הרצאות הכנס במדורים המתאימים באתר (במקרה זה דובר על כ-6000 רופאים לפחות) , החליטה אותה מנהלת מוצר לוותר.  ההבדל בעלויות היה מן הסתם פחות מ-1% מתקציב כל הכנס (שבו היו אמורים להשתתף כמה עשרות רופאים בלבד...). כלומר, תוספת של 1% הייתה עשוייה להגדיל את תפוצת וחשיפת הכנס בכפי 100 , ועדיין התקבלה אותה החלטה...עד כה טרם התקבלה במערכת הסיבה להחלטה התמוהה...

במקרה שני, מדובר על השקה של מותג רפואי/תזונתי חדש הפונה לקהל של כ-2500 רופאים לפחות ומאות אלפי צרכנים. אירוע מאוד נוצץ ויוקרתי (מרצה אורח מפורסם מחו"ל, ריטה או נינט  כזמרת אורחת...) בהשקעה מוערכת של מאות אלפי ש"ח...לאירוע המושקע צפויים להגיע סד"ג של ...200-300 רופאים. גם כאן, שוב, הרעיון של הפיכת האירוע לאינטרנטי תוך האפשרות להציג ולחשוף אותו לכל רופאי המטרה ולעשרות/מאות אלפי צרכנים פוטנציאלים תוך השגת מיתוג בולט ורלבנטי למוצר המושק, שעלותו המשוערת מכלל תקציב האירוע נעה בין 1% ל-2% לכל היותר...נגנז באיבו...מדוע ? "החלטנו לוותר הפעם" נמסר לקונית....

אז הנה כמה סיבות טובות ויתרונות בתיעוד אירועים מקצועיים:

  1. בדר"כ היקף המשתתפים באירוע באמצעות הרשת יהיה גדול פי כמה וכמה מאלה שהשתתפו בו פיזית. המשתתפים באמצעות הרשת יהיו משתתפים רלבנטים ומתעניינים בנושא המקצועי עצמו ולא רק חובבי הסושי , קוקטיילים ומעריצי ..ריטה/נינט.
  2. כאמור, תוספת העלות השולית היא לרוב פחות מ-5% מעלות הפקת האירוע עצמו, כך שברור שאם מקבלים החלטות בצורה רציונלית ובוחנים יחס כמו תוספת העלות לתוספת החשיפה מדובר על תוצאה מצויינת (להשקיע בממוצע 2-3% בתוספת תקציב ולקבל תוצאה של 500%-10000% טובה יותר...
  3. מסתבר שגם למשתתפים באירוע עצמו, האפשרות לצפות מחדש בחלק מההרצאות עשוייה להיות רלבנטית, במיוחד אם היו חלקים מסויימים שהיו פחות מובנים באותו רגע...
  4. התיעוד נשמר לאורך זמן...גם עוד שנה או יותר ניתן יהיה להפנות לשם אנשים רלבנטים, אפשר לדאוג לכך שיהיה קישור קבוע מאתר המוצר/חברה. מלבד זאת, התיעוד יתווסף ל-YouTube שלנו, של e-Med למאגר ההרצאות/דיונים שלנו (e-MedTV ) 
  5. נציגי החברה הנמצאים בשטח יוכלו להזמין את הרופאים ואנשי המקצוע הרלבנטים לבקר בתיעוד ולעשות שימוש אפקטיבי בכך.

כדי להגביר את האפקט והתועלת של סיקור כנסים מקצועיים התחלנו להוסיף כעת שני אלמנטים מאוד חשובים ומשמעותיים:

א. כתבת סיקור מולטימדיה - כתבה מצולמת/מוקלטת של מס' דקות שבה אנו מסכמים את עיקרי ההרצאות /פאנלים שהיו בכנס. זה מתאים במיוחד לצופים שאין להם כרגע זמן או סבלנות להתעמק ולהאזין לכל ההרצאות המלאות של המפגש, וכך בדקות ספורות הם מקבלים סקירה מעניינת ו"חיה" המתמצתת את עיקר ההרצאות מחד, ומושכת את הצופה לחזור שוב לצפייה והאזנה מלאים בהרצאות... תוכלו לראות דוגמאות לכך בסיקורים הבאים:

השקת אקומפליההשקת צ'מפיקס,  תיעוד כנס רפואת משפחה בחסות פלויקס והכנס אפיקי טיפול חדשים בסוכרת. אגב, אפשר לראות גם שסיקור השקת האקומפליה זכה על בסיס התיעוד באי-מד גם לסיקור באתר לקהל הרחב ב-Doctors.co.il

ב. מערכת ISTUDY לניהול שאלות/תשובות הנוגעות להרצאות -  זהו פיתוח טכנולוגי חדש שהוכן עבורנו ע"י הצוות המקצועי שלנו אשר מיועד לאפשר לצופים בהרצאה לשאול שאלות קונקרטיות הנוגעות להרצאה, ולמרצה או מי מטעמו, להשיב. ע"י כך בצמוד להרצאה מתפתח למעשה מעין פורום מקצועי וייחודי שבו למרצה/מנהל הפורום שליטה מלאה על השאלות והתשובות. בקרוב נשיק את המערכת ותוכלו להתרשם ממנה באופן בלתי אמצעי.

 לסיכום, המון זמן, מאמץ, חשיבה והרבה מאוד כסף מושקעים בתכנון וארגון מפגשים מדעיים ומקצועיים, הן ע"י אנשי המקצוע והאיגודים, והן ע"י התעשייה. הופעת אורח של ריטה זה נחמד מאוד וודאי אטרקטיבי.. במיוחד אם אחד הערוצים אף בחר בה כזמרת ששים שנות המדינה...

 

אבל אם המטרה היא להשיג יותר מרק לאמר בסוף המפגש ש"היה נחמד מאוד" ...ולאפשר למפגש להנות למעשה ב"חיי נצח" - כדאי ונכון  לחשוב על שילוב הרשת והטכנולוגיה הזמינים, הקיימים וגם הלא יקרים , בארגון ותכנית המפגש -  ולהפוך את התיעוד כחלק אינטגרלי ובלתי נפרד מהאירוע עצמו....לאחר זמן לא רב תיווכחו לדעת שהתיעוד היה אולי חשוב ומשמעותי יותר מהאירוע עצמו..וזה מה שמוביל גם למחשבה של פיתוח ויצירת אירועים וירטואלים/אינטרטיים בלבד...אבל זה כבר לרשימה אחרת...

 

מידע נוסף לעיונך

© e-Med 2024 | כל הזכויות שמורות
שתף מקרה קליני