מאמרי מערכת

לא חייבים לחכות למחקר הבא כדי להשיג נוכחות אינטרנטית אפקטיבית...

06/01/2010

מאת בעז גנזבורג, עורך מינהל ושיווק רפואי

כשהקמנו את אי-מד לפני כעשור...וניסינו לשכנע את מנהלי השיווק והמוצרים בענף להשתמש באתר כערוץ תקשורתי ופירסומי האתגר המרכזי היה בלשכנע שציבור הרופאים ואנשי מקצועות הרפואה אכן יבקר וישתמש באתר.

היום, במקביל לחדירת האינטרנט בעולם  לכל בית בישראל, וכמובן גם לבתי וחדרי הסגל הרפואי, (ובהקשר זה ראו כתבה זו מגלובס שסיכמה מימצאי סקר שימוש של רופאים בארה"ב באינטרנט וממנה עולה כי רוב הרופאים עושים שימוש קבוע וניכר באינטרנט לצרכי חיפוש מידע רפואי) ובנתוני ביצוע של  קרוב ל-2 מיליון דפים נצפים בחודש, למעלה מ-25,000 מנויים - נראה שאין כבר ויכוח באשר למידת השימוש ופוטנציאל החשיפה התקשורתי והשיווקי שאי-מד מאפשרת. ואכן, אנו יכולים לאמר, ולא בלי סיפוק, שהיום מרבית התעשיה הרפואית בארץ עושה שימוש נרחב ושיטתי בערוצים השונים שאנו מציעים.

יחד עם זאת, ולכן אנו מעלים מאמר קצר זה, עדיין אנו פוגשים מנהלים שמעלים טענה מהסוג הבא: "כרגע אין לי כל כך מה לחדש ולכן אין טעם שאפרסם באתר..בעוד כמה חודשים צפוי להתפרסם מחקר ומידע חדש ואז ..." .

"האם מכיוון שאין מה לחדש (כרגע) " אנו שואלים "הופסקה גם פעילות התעמולה הרפואית, השתתפות בכנסים וכד' ? "

"לא, מה פתאום" מגיעה התשובה..."הצוות עובד במלוא המרץ..."

והנקודה שאנו רוצים להעלות למחשבה היא זו: אם תכשיר נמצא מתאים לקידום שיווקי ותעמולתי לציבורי הרופאים השונים, הן אם מדובר בקמפיין החדרה או תחזוקה, אין שום סיבה שבעולם שהוא לא יתאים גם להופעה באינטרנט ממוקד רופאי מטרה. וזאת מכיוון ש:

1. יחס עלות/תועלת עדיף באופן מוחלט באינטרנט (רק כדי לסבר את האוזן/עיין - העלות הממוצעת ל"פגישה וירטואלית" של המסר השיווקי עם רופא תהיה ברוב המקרים פחות מ-1 ש"ח, העלות לפגישה במרפאה או בכנס תהיה בדר"כ במונחים של עשרת/מאות ש"ח לאינטרקציה).

2. הגעה ממוקדת לקהלי יעד רלבנטים (פירסום במדורים/דיוורים)

3. למדיה האינטרנטית יכולת להציג המידע באופן ויזואלי/ קריאטיבי ולהעביר מסרים לא פחות טוב, אולי במקרים מסויימים אף טוב יותר מאמצעים קונבנציונלים.

המסקנה היא שיש מקום לשלב בתמהיל השיווקי הרפואי את הערוץ האינטרנטי. בדר"כ 5% מהתקציב יספקו קרוב ל-80% מכמות המפגשים והחשיפות שניתן לייצר מול קהלי היעד בצוות הרפואי...

ועוד דבר...בהמשך לכותרת - מנהל המוצר המודרני היום צריך לראות את עצמו כאיש תקשורת ויחסי ציבור...כשאין מספיק אייטמים מדעיים זמינים מהספרות, אפשר בכל זאת להמשיך לייצר רעש תקשורתי, וכאן האתר יכול להוות כלי ופלטופרמה יעילה מאוד: חסות לראיון עם מומחה, חסות לתיעוד הרצאה מכנס, חסות למאמר סקירה,חסות הצגת מקרה מעניין רלבנטי לתרופה/טכנולוגיה, ועוד...

נסיים באיחולי עשור מוצלח של עשייה אינטרנטית ברוכה !

 

מידע נוסף לעיונך

© e-Med 2024 | כל הזכויות שמורות
שתף מקרה קליני