מאמרי מערכת

אוטוטו 2012...אתם מוכנים ?/מאת בעז גנזבורג

15/01/2011

אני לא יודע אם שמתם לב אבל 2012 ממש מתקרבת...רבים מעניקים לשנה הזו חשיבות ייחודית. נראה שיש איזה קונזצנוס בין עתידנים מקצועיים, אנשי מדע, אסטרולוגים, מתקשרים ועוד כל מיני על כך ש-2012 עומדת להביא איתה שינויים מפליגים ודרמטיים במיוחד. בהנחה שנתעלם מהתחזיות הקטסטרופליות של סוף העולם כפי שהוצגו גם בסרט המפורסם) ונתמקד בכך שאנו נמצאים באמת בתהליכי שינוי מדהימים, (אנשי המדע העוסקים בעתיד מכנים זאת תהליכים "סינגולריים"), כדאי שכל אחד מאתנו ישאל את עצמו האם הוא באמת מוכן לשינויים שלמעשה כבר מתרחשים סביבנו.

אם הייתי אומר למישהו מכם לפני 10-15 שנה שאפשר יהיה לשבת באיזה קפה עם האייפון (מה זה אייפון הייתם שואלים מן הסתם..) להכנס לגוגל (מה זה גוגל ?) ולקבל תוך 0.78 שניות למעלה מ-10 מיליון מקורות מידע לכמעט כל ערך או מונח שתחפשו עם אפשרות לגלוש (לגלוש ? מה זה לגלוש ?) ולקרוא או לראות סרטון על המונח שחיפשתם,  הייתם מסתכלים עלי כעל איזה תמהוני... וכל זה קרה לנו בשנים האחרונות בלי שהרגשנו...ועכשיו אותם עתידנים אומרים לנו שזה עוד כלום לעומת מה שנגלה ב-2012....

מה שצריך לדעתי להיות ברור לכל אחד, הן בתחומי עיסוקו המקצועי , ובכלל, שצריך לשנות את אופן החשיבה שלנו...להתנתק מתפישות ישנות ולעיתים מוגבלות, לחשוב באופן פתוח, גבוה, לצאת מהקופסא והריבוע גם אם לפעמים זה נראה מאוד בטוח ונוח להשאר שם...

אתם, שעוסקים בשיווק תרופות וטכנולוגיות רפואיות, כדאי שתשאלו שוב את עצמכם האם באמת אתם חושבם "פתוח וגבוה" ? אם התפקיד המרכזי שלכם זה להעביר מידע ומסרים אודות המוצר שאתם משווקים באופן שישכנע אנשי מקצועות רפואה להמליץ על שימוש במוצר שלכם, האם בעידן החדש, שכבר הפך למציאות, יש מקום להשאר ולעבוד רק עם התפישות של המאה הקודמת...?  אני אומר זאת כי אני עדיין שומע מאנשים רציניים וחכמים משפטים כמו
שלפעילות ברשת האינטרנטית יש מקום רק אם נשאר תקציב אחרי התעמולה, הכנסים, העטים והמדבקות...שזה הבסיס שלנו..." זה בדיוק המקום שאליו אני מתכוון כשאני קורא לכם ל"התעורר" ולהבין שאופן החשיבה חייב להשתנות.

זה לא אומר אגב שצריך לעשות מהפיכות ובבת אחת לבצע שינויים קיצוניים. זה כן אומר שצריך להתחיל לשנות בזהירות ותוך בקרה מתמדת, ל"שחק" קצת בתוך התמהיל ולבדוק למשל אם מעבר מביקור חודשי לביקור כל 6 שבועות וניצול אפילו רק חלק מתקציב התעמולה שמשתחרר לשימוש מושכל ומתאים במדיות החדשות אכן עשוי להשיג גם חיסכון וגם עלייה באפקטיביות השיווקית ובמכירות...

וזו כמובן רק דוגמא קטנה ומאוד בסיסית....עד שתגיע 2012 אני משוכנע שיצוצו ויעלו רעיונות וערוצים חדשים להעברת מידע ותקשורת. אנחנו באי-מד בכל מקרה מבטיחים להמשיך ולחשוב "פתוח וגבוה" כל הזמן ולהמשיך להביא לכם עוד ועוד ערוצים ורעיונות, בנוסף לאלה שהבאנו לכם לאחרונה, וביניהם ה-e-Media , התקשורת הישירה בין הצוות הרפואי לנציגי החברות, הערוץ שלנו בפייסבוק , בתי הספר האינטרנטיים, מערכת MESS של מחקרים והסקרים האלקטרונים , וכאמור יש עוד כמה הפתעות בדרך...ואת כל זאת כדאי לעשות במאור פנים והומור, מותר ורצוי גם הומור עצמי...

לסיום, אם בכל זאת הסתקרנתם לגבי 2012 הויקיפידיה, מי אם לא, תספק לכם כאן תחזית מדוייקת לגבי כל האירועים המתוכנננים (ומה עם אלו שלא מתוכננים ?..) ל-2012. 

שנה אזרחית מוצלחת !

מידע נוסף לעיונך

© e-Med 2024 | כל הזכויות שמורות
שתף מקרה קליני