מאמרי מערכת

כמה הערות על כוחו הישיר והעקיף של פירסום בשירות השיווק הרפואי/מאת בעז גנזבורג עורך שיווק ומינהל רפואי

07/04/2004

לעיתים קרובות, כשאנו מנהלים שיחות ופגישות עם מנהלי שווק ומוצרים בתעשיית התרופות והציוד הרפואי אנו שומעים משפטים מהסוג:

"אני לא ממש בטוח/ה שהפרסום שמופיע באתר באמת משפיע...."

"זה נכון שלפי דו"ח החשיפות היו למעלה מ-15,000 חשיפות לקמפיין שלנו החודש, וזה  באמת הרבה, אבל אני לא בטוח/ה שזה באמת עושה משהו..."

"אין לי כרגע יותר מידי מה לחדש אז לא נראה לי שיש טעם להשקיע בקמפיין אינטרנטי ובאתר.."

וכיו"ב.

אז תחשבו לרגע... האם אתם חושבים שמנהלי השיווק של גופים וחברות צרכניות גדולות ומובילות כמו סלקום, פלאפון, בנק הפועלים, בנק לאומי, אוסם, תנובה, עלית, פוקס, שטראוס, רשתות המזון ועוד - הם כסילים גמורים ?....

החבר'ה הללו משקיעים מאות אלפי דולרים בכל קמפיין של בקושי שבועיים בטלויזיה. האם מישהו מכם קם מכסאו ורץ לפתוח חשבון בנק בלאומי בגלל הקמפיין ? בטוח שלא. אם כך האם הקמפיין הזה הוא בזבוז כסף אחד גדול ...? התשובה, ככל הנראה, גם שלילית.

עכשיו אם נעשה את האנלוגיה לעולם שלנו, של שיווק רפואי מקצועי המיועד לאנשי הרפואה, ונשאל את עצמנו האם העובדה שמודעת המוצר שלכם נחשפה לעיני קהל היעד שלכם 10,000 או 15,000 פעמים בחודש או אם מדובר בקהל יעד מצומצמם יותר "רק" 1000 או 2000 בחודש , ובכל פעם שכזו , לפחות, הוצג שם המוצר, המסר העיקרי שלו , ובחלק לא מבוטל מהמקרים גם הרבה יותר מכך (הצגת נתונים השוואתיים, מנגנון פעולה וכד') - האם זה הגיוני וסביר לטעון שזה חסר השפעה או כמעט חסר השפעה ? 

עכשיו שלא תבינו לא נכון. אנחנו בהחלט לא מסתפקים בפרסום של מסרים בלבד. אנחנו, כידוע לכם היטב, "מטיפים" השכם והערב, שלאתר המוצר שלכם (שיכול להיות מנוהל על ידינו ללא צורך שתהפכו להיות מתחזקי אתרים עם כל מה שכרוך בכך) יש וצריך להיות תפקיד מפתח מרכזי בשיווק: האתר הזה הוא מרכז המידע והשירות של הצוות הרפואי. שם אפשר לראות את כל המידע המעודכן, את המידע הבסיסי לגבי אופן השימוש, מינונים, הוראות וכד', ואף לקבל כלי עזר שעשויים לסייע לאיבחון ולטיפול. יתרה מזאת, הנציגים שלכם בשטח יכולים להשתמש באתר לצורך הדגמות והסברים בעת הביקורים.

וכמאמר השיר המפורסם: "...כל זה אינו משל ולא חלום , זה נכון כאור בצהריים..." - וזה גם קורה כבר היום אצל אותן חברות ומנהלים שיש בהחלט לשבח אותם על החדשנות, החזון הפתיחות הבאים לידי ביטוי ומימוש גם בהצלחתם העסקית...אבל אין שום מניעה שכל זה יקרה לכל מי שיש לו ראש פתוח והבנה בסיסית של השוק - כבר מחר...

התנאים להצלחה מלאה כבר קיימים וזמינים. אתם מוזמנים לעיין כאן בתוצאות סקר הגולשים האחרון שלנומהסקר אתם יכולים לראות שערוץ התקשורת שלנו הפך להיות חשוב ודומיננטי מאוד בקרב הקהיליה הרפואית, ושלחומר הפרסומי/מקצועי של התעשייה יש נוכחות, והשפעה ניכרים.

למי שהקהל הזה של אנשי רפואה בתחומים הספציפים הקיימים אצלנו חשוב - אין ספק שיהיה זה חיוני ואפקטיבי להיות עם נוכחות מספקת בערוץ e-Med.

בנוסף, האמצעים שאנו מפעילים הכוללים גם משובים צמודים (דבר שבפרסום טלויזוני עדיין קשה להשיג...), אפשרות לכניסה לעומק (גם דבר שהפרסום הטלויזיוני אינו מאפשר), וחשיפות מוגברות באמצעות מערכת "פופ-אפים" נמרצת אך לא תוקפנית מידי - גורמים לכך שהמנוי הרלבנטי (בהתאם להתמחותו- גם כאן להזכירכם הפרסומים צצים ומופיעים בצורות שונות ומגוונות רק לאותם ציבורים שהוגדרו כרלבנטיים, גם דבר שלא ניתן עדיין לעשות בטלויזיה...) אינו יכול שלא להיחשף למסרים שלכם...ואם אתם דואגים לכך שהאתרים שלכם יהיו מעודכנים, מעניינים, פרקטיים ומועילים אז החשיפה תהיה לא רק ברמת מסרים אלא ברמת הבנה עמוקה, ועם מוטיבציה לחזור שוב בעת הצורך לאתר, להגיב לשאלות ולשתף פעולה עם הנציגים בשטח.

וכל זאת, כידוע לכם, לא בתקציבי ענק...ידיד שלי שהוא מנהל שיווק בכיר באחת מאותן חברות שיווקיות מובילות שהוזכרו בתחילת הרשימה היה מופתע לשמוע שבעלות של פרסום יומי (כן, כן ליום אחד...) בטלויזיה ניתן לנהל תקציב פרסום שנתי מכובד ומגוון ב-e-Med עם התחייבות מראש להשגת עשרות אלפי חשיפות במימדים שונים, מאות תגובות של אנשי הקהיליה הרפואית, סקר משוב, שימוש בחומר בשטח ועוד...

חברים יקרים, מכיוון שאנו עתה בחג הפסח, שהוא כידוע גם חג החירות והשיחרור - תרשו לי לאחל לכם גם חג שמח, וגם הרבה חירות ופתיחות מחשבתית אשר עשויים להוביל אתכם להגשמת היעדים והחזון שודאי יש לכל אחד מכם בניהול התחום השיווקי והעסקי שלכם. ואת זה ניתן להשיג כאמור כבר היום, ואם לא היום אז מחר...ומה שיפה בכך הוא שהעבודה הכרוכה במימוש חזון זה היא אולי לא קלה אבל היא הופכת אותכם לאנשי שיווק ותקשורת טובים יותר המבצעים פעילות  דינמית, מעניינת ו...מאוד מהנה.

אם יש לכם דיעה או רצון להגיב לגישה הזו - אתם מוזמנים לעשות זאת ב"כתוב תגובה" או להתייחס לשאלון הקצר בקישור הבא.

 

 

 


למענה על שאלת המשוב

מידע נוסף לעיונך

© e-Med 2024 | כל הזכויות שמורות
שתף מקרה קליני