מאמרי מערכת

המלצה לעיון בכתבה בדהמרקר : מחקר של גוגל על אמצעי המדיה היעילים ביותר לפירסום

23/05/2012

כתבה מעניינת המוצגת במהדורת היום של דהמרקר מציגה מחקר שיווקי שנעשה עבור גוגל ישראל שבו נבחנה יעילות התמהיל של הקמפיין של "מזרחי טפחות" (עם דביר בנדק כפרזנטור ראשי). באופן מפתיע נמצא שהטלויזיה הייתה מהמדיות הפחות יעילות (לדעת החוקרים הושקע בה יותר מידי) כשהמימצא המעניין ביותר אולי הוא היעילות של ערוץ יוטיוב כערוץ פירסומי הן מבחינת חשיפה והן מבחינת אפקטיביות לשינוי גישה. הושקעו בערוץ זה 2% מכלל התקציב כשהשפעתו על עמדות קהל היעד הוערכה ע"י החוקרים ב-6% מכלל ההשפעה של הקמפיין כולו.  

לכתבה בדהמרקר

הערת עורך מדור שיווק ומינהל רפואי, בעז גנזבורג: ראשית זה מחקר מעניין וחדשני שראוי שאולי גם יבוצע בתעשיית התרופות והציוד הרפואי, עם ההתאמות הדרושות כמובן...

מה שנראה לנו מעניין ושווה הדגשה היה המימצא אודות היעילות של הפירסום בערוץ היוטיוב. בהקשר זה אני מוצא לנכון לציין את אפשרות הפירסום המאוד מעניינת שקיימת ועובדת כבר ב"יוטיוב" הפרטי שלנו באי-מד, הלא הוא ערוץ ההרצאות והדיונים - אי-מדיה .  בדומה ליוטיוב בפרט, וגוגל בכלל, גם אצלנו, הפירסומים המופיעים כטריילרים (קדימונים) מוצגים ע"פ ההקשר שלהם לנושא ההרצאה.

הופעת הטריילר מרשימה ואפקטיבית ביותר: קליפ על מסך מלא לאורך של 10-20 שניות. אם לוקחים בחשבון שהופעת והצגת מסר באופן כל כך אפקטיבי נעשית עבור אנשי מקצועות רפואה מאוד מאוד רלבנטים (שהרי הם בחרו מיוזמתם ורצונם החופשי להכנס להרצאה שהתגיות שלה תואמות למילות המפתח שהוגדרו לאותו קליפ פירסומי) הרי שללא ספק מדובר בערוץ פירסומי מאוד אפקטיבי ויעיל. מעבר לכך עלות הקמפיין , גם כמקובל בגוגל ויוטיוב , היא ע"פ כמות החשיפות בפועל לקמפיין, כלומר התשלום הוא לפי ביצועים בפועל מה שהופך אותו ליעיל (והוגן) עוד יותר.. 

 

מידע נוסף לעיונך

© e-Med 2024 | כל הזכויות שמורות
שתף מקרה קליני