מאמרי מערכת

נשיאת אורקל: לפעמים צריך פשוט להגיד לעובדים מה לעשות ולא לשאול אותם למה הם נוהגים כך או אחרת. ומה לגבי ניהול שינוי בגישה השיווקית מבוססת אינטרנט ?

25/07/2004

לפני מס' ימים ביקרה בישראל נשיאת אורקל העולמית. ישראלית לשעבר שזכתה כאן להרבה תשומת לב של התקשורת וקהיליית ההיי-טק. בין הדברים שאמרה באשר לגורמים להצלחת אורקל היה דבר אחד שתפס את עינינו, ורצינו לשתפו איתכם.

"הפסקנו לנסות לשאול את העובדים שלנו מדוע הם פועלים כפי שהם פועלים והתחלנו להורות להם יותר מה עליהם לעשות..." כן, ממש לא דמוקרטי ולא מתקדם...ועוד בחברה שאמורה להיות בחזית הטכנולוגיה והפיתוח.

ומדוע משפט זה זכה אצלנו לתשומת לב כזו ? מכיוון שנתקלנו בתקופה האחרונה בגישה מאוד ליברלית אצל חלק לא מבוטל מהמנכ"לים ומנהלי השיווק בתעשיית התרופות והציוד הרפואי. אנחנו, כפי שידוע אולי לכם, מנסים להעביר מסר של שינוי גישה בשיווק הרפואי. אנחנו טוענים שגישת אתר האינטרנט של המוצר המהווה את מרכז המידע המלא והעדכני שלו, ואשר אף הופך להיות לכלי העבודה של הנציגים בשטח, צריכה להיות הגישה המובילה כיום בתעשייה. מכיוון שמדובר בשינוי תפיסתי של ממש ערכנו שיחות רבות עם מרבית מנהלי השיווק והמנכ"לים בתעשייה. 

אנחנו חייבים לציין שבכל השיחות הללו התגובה של מנהלי השיווק/מנכ"לים להם הצגנו בלהט ותוך שכנוע עמוק..הייתה מאוד חיובית. חלקם ביקשו לתאם מפגש עם הצוות השיווקי\ניהולי של החברה כדי שנוכל להציג את הגישה והתפיסה לפני כולם.

זה כמובן חשוב ומועיל מאוד, אבל חייבים לציין , שנדיר היה למצוא מנכ"ל/מנהל שיווק שהחליט לקחת אחריות על ביצוע השינוי בחברה שלו. אצל רבים הגישה הייתה: "תציג את הקונספט לכולם, ומי שיבחר בכך - מצויין. כל מנהל תחום/מוצר יש את זכות הבחירה שלו באיזה אופן הוא רוצה לנהל את התחום שלו, התקציב שלו וכד'. אנחנו ודאי לא נתנגד לכך..."

אנחנו לעומת זאת, חושבים שמנהל צריך להנהיג....גם שינויים. וכדי להנהיג , לפעמים זה אולי צריך לבוא  על חשבון דמוקרטיה בניהול...והשבוע , נראה שזכינו לחיזוק לתפיסה זו מצד גורם רציני מאוד...אורקל.

זה לא אומר חלילה שצריך לפעול בדרך מילטריסטית של הנחתת פקודות. ברור שיש צורך לפעול במסגרת של הסכמות והבנות. אבל לעיתים, כאשר השינוי שרוצים לחולל דורש גיבוי, הנחייה, מתן תמיכה וסיוע בביצוע - המעורבות של מי שעומד בראש הפירמידה, במקרה הזה השיווקית, היא חיונית. לעיתים גישה כמו: "אנו חייבים לעצמנו בדיקה רצינית של גישה שיווקית חדשה. הסיכון התקציבי, אם קיים, "עלי" , ואנו נפעיל פרוייקט נסיוני למטרות לימוד והפקת לקחים לכל הצוות .." הוא הוא שיכול לגרום לקידום המהלכים וביצוע השינוי המיוחל...

מידע נוסף לעיונך

© e-Med 2024 | כל הזכויות שמורות
שתף מקרה קליני