הרצאות מצגות

עדכוני e-Med לתעשייה - יולי 2004 : נתוני רייטינג וכמה הבהרות ודגשים

03/08/2004

מכיוון שנתוני ה"רייטיניג" הנם גורם חשוב להערכת אפקטיביות ויעילות של שימוש בערוץ תקשורת, אנו רואים זאת כחובה ללקוחותינו, המפרסמים בפועל והעומדים לעשות שימוש שיווקי בערוץ e-Med , לספק מידע רלבנטי.

להלן תמצית דיווח נתונים לחודש יולי  2004 :

  • מס' המנויים באתר הגיע החודש ל-13,000. מידע מפולח לפי תחומי התמחות ניתן לקבל ממשרדנו בכל עת.
  • ב-e-Med כיום 32 אתרי התמחות שונים, המאפשרים למגוון רחב של אנשי רפואה בהתמחויות שונות להנות ממידע עדכני ומקצועי רלבנטי וממוקד בתחומם.
  • קצב עדכוני החדשות היומיים באתר מגיע לסד"ג של 15-20 כתבות חדשות מידי יום, זאת בנוסף לכ-60 מאמרי מערכת חודשיים, וממוצע של כ-20-30 הרצאות/מצגות חדשות מידי חודש מכנסים, הצגות מקרה וכד'.
  • אתר e-Med כיום משמש גם כאתר הבית למס' גדל והולך של איגודים וחברות רופאים, ומגמת שיתוף הפעולה עם האיגודים הולכת וגוברת. זאת בעיקר על רקע התובנה של יותר ויותר איגודים ששילוב של תכנים מקצועיים/חדשותיים המבוצעים ע"י מערכת מקצועית ודינמית, יחד עם המידע שלאיגוד חשוב להעביר לחבריו, ולחברי איגודים אחרים, יביא לקשר שוטף ואיכותי יותר בין האיגוד לחבריו, ולקבוצות רופאים נוספות.
  • כיום אנו מנהלים את אתרי האיגודים/חברות הבאים: קרדיולוגיה, גריאטריה, גסטרואנטרולוגיה, החברה לחקר הכבד, נאונטולוגיה, האגודה לכאב. בקרוב יעלו גם אתרי האיגודים של אלרגיה ורדיולוגיה הנמצאים כעת בעבודה, וגם של העמותה למניעת התקפות לב.
  • נפח התעבורה באתר (bandwidth ) בחודש יולי עמד על 13.5 גיגה בייט (GB), וביחס לממוצע חודשים קודמים, זו עלייה נאה מרמה של 9 GB . 
  • מס' הביקורים באתר בחודש יולי הסתכם ב-49,700 , לעומת ממוצע חודשים קודמים של 36,500 ביקורים.
  • מס' הדפים הנצפים בחודש יולי עמד על 462,561 דפים, בהשוואה לממוצע חודשים קודמים של 408,493 .
  • מס' ה"היטים" (הקלקות) שבוצעו במהלך חודש יולי הגיע ל-1.8 מיליון, בהשוואה לממוצע קודם של 1.3 מיליון.
  • בחודש יולי הורצו באתר, במדוריו השונים כ-60 קמפיינים פרסומים. נתוני חשיפה מפורטים לכל קמפיין נשלחים ישירות למפרסמים וכוללים דו"ח המפרט את סוגי הרופאים/מנויים שנחשפו לכל קמפיין, אופן החשיפה (חשיפה למודעה בדיוור ישיר, חשיפה לבאנר באתר, הקלקה על באנר/כניסה לדף הבית של המוצר המפרסם וכד').
  • נתוני החשיפה לקמפיינים משתנים כמובן בהתאם לקהלי היעד שנבחרו. רק לצורך התרשמות כללית, נציין שבקמפיינים של תכשירים המיועדים לקבוצות רחבות יחסית של מנויים (רפואת משפחה, פנימית, קרדיולוגיה או רפואת ילדים או גינקולוגיה) , ממוצע מס' החשיפות הכולל לקמפיין חודשי מגיע לכ-30,000 . שיקלול החשיפות לפי משקל יחסי (כאשר לכניסה לדף המוצר עצמו נותנים משקל מלא, וחשיפה לבאנר למשל היא רק 0.1 , כלומר 10 חשיפות לבאנר "שוות" לכניסה אחת לאתר) מניב תוצאה של כ-7,000 חשיפות מלאות (במונחי כניסה לאתר הבית של המוצר) משוקללות. זה הרבה !!
  • למרבית הקמפיינים שלנו אנו "מצמידים" שאלוני משוב קצרים המאפשרים לרופאים להתייחס גם לשאלה קונספטואלית, וגם לבחור באיזו דרך הם מעוניינים בקבלת מידע נוסף. ההיענות לשאלונים אלה נעה בטווח (בפרק זמן של 2-3 חודשים אפשרות להתייחס לשאלון) של בין 100-300 משיבים. מספר שבהחלט עשוי לסייע בניתוח מידע, ולהעמקת קשר עם רופאים המביעים עניין בקבלת חומר נוסף. כמובן שניתן להשיג הגדלה משמעותית של המשיבים ע"י מתן תמריץ כלשהו לעונים לשאלונים.
  • גם לסקר שאנו הרצנו לאחרונה שבו בדקנו את יחסם והערכתם של המנויים לאתר עצמו  ענו 287 מנויים. להלן התוצאות הסופיות של הסקר:

 בסקר הוצגו 3 שאלות. להלן התפלגות התשובות:

שאלה 1: איך היית מגדיר את ערוץ e-Med מבחינת משקלו ותרומתו להתעדכנות המקצועית שלך ?

התפלגות התשובות:

ערוץ חשוב ומרכזי -  29% , אחד הערוצים המובילים -  40% (כלומר, ביחד - 69% ), אחד מיני רבים ולאוו דווקא מהחשובים - 29% , ותרומה נמוכה עד אפסית להתעדכנותי - 2% .

שאלה 2: איזה ציון יש לדעתך להעניק לרמתו המקצועית של האתר ?

התפלגות התשובות:

מצויין -  44% , טוב - 45% (כלומר ביחד, 89% מעריכים בין טוב למצויין !) , בינוני - 10% , גרוע - 1%.

שאלה 3: עד כמה הפרסומים של חברות התרופות והציוד באתר תורמים למידע ולהבנה על המוצר ומשפיעים על החלטות הטיפול ?

התפלגות התשובות:

המידע ענייני וחשוב ויש לו השפעה רבה - 29%

למידע חשיבות מסויימת ונראה שיש לו השפעה -  36% (כלומר - 65% רואים במידע הפרסומי כחומר חשוב ובעל השפעה !)

המידע אינו מספק ולכן השפעתו קטנה ומוגבלת - 18% , איני מעיין בפרסומים -  17%

  • שמחנו לראות לאחרונה שגם הערוץ המתחרה פירסם לא מכבר, לראשונה, נתוני חשיפה כאלה ואחרים. אין ספק שחשוב שלתעשייה יהיה מידע מלא ומפורט על ה"רייטינג" בערוצי האינטרנט לרופאים. מי שיטרח לבצע השוואת נתונים בסיסית ימצא שקיים פער גדול מאוד (היקף החשיפות ב-e-Med גדול יותר בסדרי גודל של פי 5-10 לפחות ) בהיקף החשיפות הכלליות , וכמובן השיווקיות, המושג בערוץ e-Med בהשוואה לערוץ המתחרה.
  • חשוב שהתעשייה תבין את ההבדל בשיטת הפעילות של שני הערוצים: בעוד ש-e-Med היא בראש ובראשונה ערוץ חדשות הרפואיות , וככזה פועלת באופן דינמי ויוזם הן בעדכון יום יומי של עשרות כתבות, סיקורי שטח, ראיונות וכד' (כשההעיסוק באתרי האיגודים הוא שירות משלים ותומך באיגודי רופאים), הרי שהערוץ המתחרה - עיקר פעולתו היא הקמת אתרי איגודים. אתר איגוד, במהותו, אינו יכול לעבוד כערוץ חדשות מקצועי ומסחרי, והוא אף אינו מיועד לכך.
  • הגישה השיווקית הפרסומית גם היא שונה לחלוטין : בעוד שאנו מאמינים שהפרסום המקצועי באתר היא פעילות לגיטימית אשר מהווה את גם מקור המימון העיקרי לפעילות ולפיתוח, הפירסומים בערוץ המתחרה, אם קיימים בכלל, מוצנעים וחבויים בדרך כלל. אנו מאמינים שזכותה המלאה של התעשייה שמשקיעה משאבים בפרסום בערוץ שלנו, לקבל את מקסימים תשומת הלב והחשיפות, גם אם גולש אחד ל-1000 עלול לעיתים להתרעם על כך שבזמן קריאת מאמר "קפצה" לו הודעה פרסומית כלשהיא. אנחנו חושבים שכשם שכולנו, כצופי טלויזיה למשל, מקבלים את ה"דין" של "הפסקת פרסומות", לא צריך להיות הדבר שונה גם במדיה האינטרנטית. כמובן, הכל צריך להיעשות בגבולות הטעם הטוב, ומתוך המידע והניסיון , וכפי שראיתם גם בתשובות העונים לסקר, כאשר הפירסומים הם מקצועיים, עניניים, בעלי ערך מוסף , אסטתיים ואטרקטיביים - הם בהחלט זוכים להכרה, ואף התייחסות באמצעות מענה למשוב.

מידע נוסף לעיונך

© e-Med 2024 | כל הזכויות שמורות
שתף מקרה קליני