מאמרי מערכת

6 טיפים לניהול אפקטיבי של מרפאות מומחים ובתי רופאים - במיוחד בחודשי החגים/מאת אופיר גוז

14/09/2014

במיוחד היום כאשר רמת התחרותיות בין המרפאות הולכת וגוברת וכאשר קופות החולים נכנסות אף הן לתחרות במגוון תחומים רחב ובנוסף, ערוצי השיווק והפירסום באינטרנט אינם אפקטיביים דיים מבחינת עלות מול תועלת,חשוב ביותר לנהל את המרפאה ואת השיווק שלה ברמה אפקטיבית גבוהה ולהגיע להשגת המטרות השיווקיות והעסקיות שלה במינימום הוצאות ובמקסימום השפעה.

להלן מספר טיפים שיעזרו לכל מרפאה או בית רופאים לעבור את חודשי החגים מבלי לפגוע בפעילות העסקית:

1.התחילו להזמין לקוחות לבדיקות חודשיות, תקופתיות וטיפולים ראשוניים כבר במהלך חודש ספטמבר. חשוב להתחיל במהלך של פעילות טלמיטינג המבוסס על תסריט שיחה קצר וברור, להקציב זמן ידוע ומתוכנן מראש לביצוע הפעילות ע"י מזכירה או כל עובד/ת אחרים במרפאה. הליווי האישי והתירגול עם מבצע/ת הפעילות חשוב ביותר להשגת המטרות של התהליך.

2."חיזרו אלי אחרי החגים" את המשפט הזה תשמעו הרבה בחודשים אוגוסט,ספטמבר ואוקטובר.חשוב ביותר להתחיל טיפול עם כל לקוח אפילו בצעד קטן: בדיקה ראשונית עם או בלי תשלום, טיפול שיננית,לקיחת מידות, בדיקה מכינה לקראת הטיפול הרפואי, טיפול ראשוני אחר.כך נוודא שבחודשים הבאים תהיה ללקוח מחוייבות לתבנית טיפול שלמה.

3. חיזרו לתכניות ישנות שטרם מומשו והזמינו את הלקוחות להגיע למרפאה ולקבל הצעה חדשה ומשודרגת או אטרקטיבית יותר מבחינת התנאים.דאגו לרענן את הידע המקצועי של הצוות המשרדי בניהול שיחת טלפון אפקטיבית ובטיפול בהתנגדויות. גם אם תגיעו לשיעור הצלחה של 10% בלבד, זהו סכום מכובד המהווה תוספת נטו להכנסות המרפאה.

4. הזמינו לקוחות לבדיקות תקופתיות. בחודש החגים לא רק לכם התפנה זמן- גם ללקוחותיכם התפנה זמן במקביל.לכן יתכן ותשיגו תוצאות טובות בהזמנת לקוחות מסוג זה.

5. לתקופה ש"אחרי החגים" חשוב להכין ולבצע תכנית עבודה כבר עכשיו! אלה נחשבים לחודשי עבודה חזקים ולכן הכנה ניהולית ושיווקית טובה תביא לתוצאות טובות: שידרוג של אתר האינטרנט, תכנית פירסום במדיה או באינטרנט, גיוס כ"א לצוות המשרדי או לצוות הרופאים, חומרי מיתוג והסבר ללקוחות בתוך המרפאה/מכון רפואי ועוד.

6. הגברת פעילות DOCTOR REFERRALS להפניית לקוחות למרפאה מרופאים וממכונים:זהו הצעד השיווקי החשוב מכולם מאחר והוא מביא לתוצאות איכותיות ולאורך זמן בהגדלת מעגל הלקוחות החדשים של המרפאה.

כותב המאמר אופיר גוז, בעלים ומנכ"ל חברת HCM – ניהול ושיווק רפואי המתמחה בשני סוגי פעילות: הקמה וניהול של מרפאות מומחים ובתי רופאים וביצוע מקצועי, אפקטיבי ואתי של תהליכי DOCTOR REFERRALS במגוון תחומי רפואה.

מידע נוסף לעיונך

© e-Med 2024 | כל הזכויות שמורות
שתף מקרה קליני