מאמרי מערכת

8 טיפים לרופאים העומדים בפני שכירת קליניקה במרכז רפואי, במרפאת מומחים או בבית רופאים

20/11/2014

כותב המאמר, אופיר גוז, מנכ"ל חברת HCM - ניהול ושיווק רפואי , בעל ניסיון של למעלה מ- 10 שנים בהקמה וניהול של בתי רופאים ומרפאות מומחים ובניהול מקצועי של תהליכי הפניית מטופלים לרופאים.

 

שכירת קליניקה במרפאת מומחים או בבית רופאים הינה צעד משמעותי לכל רופא באשר הוא. צעד זה משפיע במידה רבה הן על המוניטין הנצבר של הרופא והן על רמת הכנסותיו.

כשבאים לשקול היכן כדאי לשכור קליניקה חייבים לקחת בחשבון את הנושאים הבאים:

מיקום, מיקום ועוד פעם מיקום: מיקומה של המרפאה או בית הרופאים חייב להיות בעל רמת נגישות גבוהה לקהל המטופלים, בעל אפשרויות חניה מגוונות (רצוי ללא תשלום) ובקרבה למרכזי רפואה ובריאות כדוגמת: בית חולים, מרפאה של אחת הקופות ועוד.

איכות תכנון ואדריכלות של המרפאה: כדי שהמטופלים יעדיפו להגיע דווקא למרפאה ספציפית ואף לחזור אליה בעתיד וכמובן גם להמליץ עליה בפני בני משפחתם וחברים, עליה להיות אטרקטיבית ומתוכננת כך שהשהיה בה תהיה ברמת שביעות רצון מקסימלית, מעין חוויית שהיה במרפאה.

שירותי ניהול מקיפים ואפקטיביים: כל רופא חייב לבצע את הפעילויות בהן הוא מצטיין- שירותי רפואה למטופלים. כדי לעסוק רק בתחום התמחותו הרופא חייב לקבל שירותי ניהול מקיפים ואפקטיביים: זימון תורים, ניהול תורים,ניהול יעיל של הפעילות עם המטופלים, יצירת קשר חיובי עם המטופלים, טיפול יעיל במשימות מעקב ודיווח לאחר הטיפול במטופלים ועוד.

שירותי שיווק יעילים (מרכז רפואי עסקי): זה ההבדל הגדול בין מרפאה ובית רופאים "רגילים" לבין מרפאה ובית רופאים הנותנים מענה של הפניית מטופלים יזומה לרופאים הפועלים במסגרתם ומביאים לשידרוג הן במוניטין של הרופאים והן ברמת הכנסותיהם. חברת ניהול המנהלת תהליכים של הפניית מטופלים יזומה ומקצועית לרופאי המרפאה DOCTORS REFERRALS PROCESS מרופאים, ממרפאות, מבתי חולים מקליניקות וממכונים באמצעות מומחים שזהו תחום התמחותם ובנוסף מקדמת את הרופאים דרך אתר המרפאה היא המענה הנכון לדרישות השיווקיות של הרופאים.

חברת ניהול מקצועית שניהול מרפאה ובית רופאים זהו תחום התמחותה: חשוב ביותר לשכור קליניקה במרפאה או בית רופאים המנוהלים ע"י חברת ניהול שזהו תחום התמחותה ושיכולה להציג יכולות ותוצאות מוכחות בניהול של מרפאות דומות.

סינרגיה והשלמה של שירותי הרופאים באמצעות הקמת מרפאות מומחים (מרכזי מצויינות  רפואית): בכל בית רופאים או מרכז רפואי חייב שיהיו מרפאות שבהם רופאים ובעלי מקצוע המשלימים זה את זה, מפרים האחד את השני במטופלים ונותנים מענה מקצועי שלם למטופלים כדוגמת: מרפאה אורטופדית משולבת במרפאת ספורט ובפיזיוטרפיה, מרפאת עיניים רב תחומית המשולבת עם שירות אופטומטרי ועוד.

קישור רופאי המרפאה עם גופים חיצוניים כחלק משירותי השיווק: במקרים רבים צחשוב ביותר לקשר את רופאי המרפאה עם גופים כדוגמת: חברות תיירות מרפאה, בתי דיור מוגן, מכונים רפואיים ופרא רפואיים במטרה להזרים להם מטופלים נוספים.

שידרוג המוניטין של הרופאים כתוצאה מפעילות יזומה:חשוב שחברת הניהול של המרפאה תיזום פעילויות המשפיעות על המוניטין של רופאי המרפאה כגון: פירסום מאמרים מקצועיים שלהם באתר המרפאה ובאתרים רפואיים, ייזום של כנסים מקצועיים בהם מרצים רופאי המרפאה על נושאים מבוקשים בתחום התמחותם.

לסיום, כשבאים לשקול היכן כדאי לשכור חדר רופא או קליניקה בבית רופאים או במרכז רפואי או במרפאת מומחים חשוב מאוד לבדוק מספר מאפיינים שעשויים להשפיע רבות על שידרוג במוניטין וברמת ההכנסות של כל רופא.

מידע נוסף לעיונך

© e-Med 2024 | כל הזכויות שמורות
שתף מקרה קליני