חדשות

ה-WHO קורא להגביל פרסום וקידום שיווקי של תחליפי חלב אם ומציב יעד של 50% הנקה בלעדית עד 6 חודשים (WHO)

09/05/2016

מאת מערכת אי-מד

דו''ח חדש שמפרסם ארגון הבריאות העולמי , ה-WHO , מותח ביקורת קשה כנגד החברות המשווקות תחליפי חלב אם, וקורא לאסור על פירסום פורמולות וקידום שיווקי שלהם באמצעות דוגמאות ועוד.

בדו''ח מוצג סקר שנערך ב-194 מדינות ממנו עולה שב-135 מיושמות חלק מההמלצות של ה-WHO לעידוד הנקה ועמידה בקוד הבינ''ל של שיווק תחליפי חלב. רק 37 מדינות חוקקו חוקים ליישום הקוד.

ה-WHO ביחד עם UNICEF ממליצים על הזנה של חלב אם בלבד למשך 6 החודשים הראשונים להולדת התינוק, ולאחר מכן המשך בהנקה ביחד עם שילוב מרכיבי מזון בטוחים, עד לגיל שנתיים או מעבר כך.  יעד ההזנה הבלעדית בחלב אם ב-6 החודשים הראשונים שמציב ה-WHO הועלה כעת ל-50% עד לשנת 2025.

הקוד קורא למדינות להגן על הנקה ע''י הפסקת פעילויות שיווקיות לא תקינות של פורמולות תחליפי חלב. הקוד מיועד גם להבטיח שימוש בטוח בתחליפי חלב כאשר הם נדרשים. הקוד אוסר כל קידום שיווקי של תחליפי חלב, לרבות פירסום, חלוקת מתנות לעובדי בריאות והפצה חופשית של דוגמאות. בנוסף, הקוד קורא לאסור על מתן התוויות תזונתיות ובריאותיות לתחליפי חלב ואידיאליזציה של תחליפים. הפירסומים חייבים לכלול הוראות ברורות של איך לעשות שימוש במוצרים ולכלול הודעה על העדיפות של הנקה על פורמולות והסיכונים הכרוכים באי הנקה.

בדו''ח ה-WHO מציינים שתעשיית תחליפי החלב היא גדולה, עם מחזור שנתי עולמי של 45 מיליארד $ , הצפוי להגיע ל-70 מיליארד $ עד 2019.

מהדו''ח עולה שמדינות עשירות מפגרות דווקא אחרי העניות בשיעורי הנקה בלעדיים.

להודעת ה-WHO

 

 


 

מידע נוסף לעיונך

© e-Med 2024 | כל הזכויות שמורות
שתף מקרה קליני